- Wybierając model, które będzie główną nagrodą w naszej akcji kierowaliśmy się informacjami z rynku o tym, jakie samochody podobają się kobietom - mówi Anna Geisler, koordynatorka plebiscytu. - Oczywiście nie istnieją samochody dla kobiet, bo my, kobiety, mamy przecież prawo usiąść za kierownicą każdego modelu. Mam koleżankę, która najlepiej czuje się za kierownicą ciężarówki. Ale faktem jest, że zgrabna i zwinna Toyota podoba się dziewczynom w każdym wieku. Powodów, dlaczego na główną nagrodę wybraliśmy właśnie AYGO było oczywiście więcej.
Lider jest tylko jeden |
---|
Toyota Aygo X jest niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o sprzedaż. Tak popularnego, małego miejskiego auta nie było od lat. Dość tylko powiedzieć, że w pierwszym kwartale 2024 roku nabywców znalazło aż 1011 samochodów, co dało Toyocie pierwsze miejsce w tym segmencie. To prawie tyle samo, co wszystkie razem wzięte auta z pozycji drugiej, trzeciej i czwartej (1084 sztuk). Udział Aygo X w swoim segmencie wynosi ponad 42 procent! Bez wątpienia swoim tak licznym wyborem nabywcy potwierdzają bardzo dobrą opinię o tym modelu.
Ale jak to się zaczęło? |
---|
Kiedy w 1999 roku Toyotę Starlet zastąpił większy Yaris, w gamie marki pojawiło się miejsce na jeszcze mniejszy samochód do miasta. Pierwsza generacja Aygo powstała z myślą o młodych europejskich kierowcach – to dla nich powstała nowoczesna, zaokrąglona sylwetka i oryginalna stylistyka przodu, zupełnie niepodobna do prostych w formie i konstrukcji, niewyróżniających się i pozbawionych wygód samochodów segmentu A tamtej epoki. Nieustannie wprowadzane kolejne edycje specjalne, nowe opcje kolorystyczne i wersje wyposażenia oraz dwa faceliftingi w 2008 i 2012 roku sprawiały, że samochód był cały czas nowoczesny.
W 2014 roku przyszedł czas na Aygo drugiej generacji, inspiracją dla jego projektantów stała się kultura japońskiej mangi i anime. Ostro narysowane linie, w tym najbardziej rzucający się w oczy motyw „X” z przodu to dzieło głównego projektanta Nobuo Nakamury. Toyota zrobiła wszystko, żeby model produkcyjny było jak najbliższy pierwotnej koncepcji, dlatego standardowo w każdej wersji otrzymał nowoczesne światła podkreślające jego stylistykę – diody do jazdy dziennej LED i halogenowe światła PES (Poly-Ellipsoid System), dające dłuższe i szersze oświetlenie drogi.
Choć drugi model Aygo był tylko o 25 mm dłuższy niż poprzedni, a linię dachu poprowadzono o 5 mm niżej, przestrzeń nad głowami osób w pierwszym rzędzie została zwiększona o 7 mm, długość wnętrza o 9 mm, a pojemność bagażnika o 29 l. Kabina nie tylko była większa, ale w jej stylistyce również było widać wyraźne wpływy mangi. Trapezoidalna konsola centralna z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym i systemem multimedialnym x-touch, kolorowe akcenty i obrotowe nawiewy sprawiały bardzo nowoczesne wrażenie. Do systemu multimediów można było podłączyć telefon i obsługiwać na ekranie dotykowym wybrane aplikacje. Manewry ułatwiała kamera cofania w standardzie. Ten model zaczął wyznaczać standardy w swojej klasie.
I wtedy pojawił się „X” |
---|
W połowie marca 2021 roku Toyota pokazuje samochód koncepcyjny Aygo X proloque. To wstęp do wprowadzonego do produkcji rok później modelu Aygo X. Co ciekawe, litera „X” ma być wymawiana jako „Cross”, co ma odzwierciedlać charakter auta jako mały crossover.
Toyotę Aygo X zbudowano na skróconej wersji platformy GA-B, która różni się od dwóch pierwszych generacji modelu. Auto zaprojektowano w Europie, z myślą o rynku europejskim i jest, podobnie jak wcześniejsze generacje, produkowane w czeskich zakładach Toyoty w Kolinie.
Aygo, które czeka na laureatów |
---|
Na laureatki naszego plebiscytu Kobieca Twarz Regionu czeka właśnie pięciodrzwiowe Aygo X - MY'24. Jest to wersja Style w trzech kolorach - 2VH Chili Red/Eclipse Black (w kategorii Matki), 2NR Pure White/Eclipse Black (w kategorii Kobiety Dojrzałe) i 2VL Juniper Blue/Eclipse Black (w kategorii Córki).
Toyoty Aygo X z roku modelowego 2024 w wersji Style oferuje nowy, większy 9-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Touch 3 z bezprzewodowym interfejsem Android Auto, port UBS C z przodu auta, obszytą skórą kierownicę, kamerę cofania, a także klimatyzację oraz 17-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, przyciemniane szyby tylne, dwukolorowe malowanie nadwozia, elementy dekoracyjne wnętrza w kolorze nadwozia.
Standardem w modelu Aygo X są systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC), czy automatyczne światła drogowe (AHB).
Aygo X napędzane jest silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM. Z systemem Start&Stop i z manualną skrzynią biegów pojazd zużywa od 4,8 l/100 km oraz emituje od 108 g/km CO2.
Do kogo trafią piękne Toyoty Aygo? Dowiemy się już 28 czerwca! Trzymamy kciuki!
KLIKNIJ i CZYTAJ więcej o akcji Kobieca Twarz Roku |
---|
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?