Dalej chcemy i podróżujemy ale robimy to zupełnie inaczej. Co się zmieniło?

Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Jesteśmy zdania, że w miarę całkowitego unormowania sytuacji epidemicznej, powrócimy do planowania podróży wakacyjnych z większym wyprzedzeniem- mówi ekspert.
- Jesteśmy zdania, że w miarę całkowitego unormowania sytuacji epidemicznej, powrócimy do planowania podróży wakacyjnych z większym wyprzedzeniem- mówi ekspert. Szymon Starnawski/ polska Press
Podczas tegorocznych wakacje Polacy próbowali nadrobić podróżnicze zaległości, aktywnie wyszukując i rezerwując wyjazdy. - Polacy nadal podchodzą do podróżowania ostrożniej, co nie oznacza, że popyt jest mały. Po prostu podróżujemy inaczej- mówi nam ekspert.

- Po wiosennym lockdownie Polacy masowo wrócili do podróżowania w okresie wakacyjnym. W okresie czerwiec-sierpień 2021 r. w top 5 najpopularniejszych kierunków podróży lotniczych znalazły się Włochy, Hiszpania, Grecja, Chorwacja i Portugalia- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Deniz Rymkiewicz, Rzecznik prasowy w eSky.pl.

Podczas letniego sezonu urlopowego, linie lotnicze obniżały ceny i zachęcały klientów do podróżowania różnego rodzaju promocjami. Klienci zyskali także dużo większe możliwości zmiany rezerwacji. Działania te miały na celu odbudowę popytu na podróże lotnicze, a także wykorzystanie w najbardziej efektywny sposób okresu wakacyjnego wobec niewiadomej jesieni.

Pracownicy poziomu początkowego mogą liczyć na stawkę godzinową rozpoczynającą się od 22,5 zł brutto/godz. oraz dodatkową miesięczną premię

Boże Narodzenie 2021. Amazon zatrudni 9 tysięcy pracowników ...

Pomimo prognozowanych wyższych cen biletów na początku sezonu, z danych serwisu eSky.pl w okresie czerwiec-sierpień br. średnia cena biletu lotniczego w jedną stronę spadła o około 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku i wyniosła 287 zł. Najtańszy bilet lotniczy w danym okresie br. można było kupić za około 57 zł- wskazuje portal.

Ceny te można było znaleźć głównie w ofercie low costów, które cieszą się dużą popularnością na polskim rynku z udziałem na poziomie prawie 70 proc. Z kolei narodowy przewoźnik PLL LOT znalazł się na 3. miejscu wśród najpopularniejszych linii wybieranych przez Polaków z udziałem na poziomie 11 proc. Co ciekawe, w ubiegłym roku udział PLL LOT w analogicznym okresie wyniósł około 20 proc., jednak ten wynik narodowemu przewoźnikowi udało się osiągnąć za sprawą akcji „LOT na wakacje”. Kolejno w rankingu znalazła się Grupa Lufthansa (Lufthansa, SWISS, Brussels Airlines oraz Austrian Airlines) z udziałem na poziomie 5 proc. oraz linie dalej linie KLM, EasyJet, SAS oraz Turkish Airlines.

Ciekawym zjawiskiem w br. jest okres wyprzedzenia, tj. okres pomiędzy kupnem biletu a wyjazdem. W tym roku doszło do jego znaczącego skrócenia. Wskazuje to na zmiany w zachowaniach ludzi w wyniku pandemii. Podróżnicy nadal mają pewne obawy związanie z możliwością odwołania lotu w wyniku restrykcji lub choroby, dlatego decydują się na wyjazd z krótszym wyprzedzeniem, by wykorzystać możliwości tu i teraz.

- Zjawisko to zaobserwowaliśmy jeszcze w ubiegłym roku, tuż po zniesieniu pierwszego lockdown’u. Wówczas Polacy kupowali bilety lotnicze z około tygodniowym wyprzedzeniem, a niekiedy nawet kilka dni przed wyjazdem. W tym roku obserwujemy podobną sytuację - okres wyprzedzenia w tegoroczne wakacje wyniósł około 14 dni, co wskazuje, że społeczeństwo nieco bardziej ufa przewoźnikom niż w ubiegłym roku- tłumaczy nam ekspert.

Niemniej jednak porównując aktualny okres wyprzedzenia do przed pandemicznego (około 28 dni), można stwierdzić, że mimo zniesienia większości restrykcji, planujemy wyjazdy na najbliższe tygodnie, nie miesiące. - Jesteśmy zdania, że w miarę całkowitego unormowania sytuacji epidemicznej, powrócimy do planowania podróży wakacyjnych z większym wyprzedzeniem- dodaje Rymkiewicz.

Ekspert zwraca także uwagę na wzrost sprzedaży ubezpieczeń turystycznych, które zapewniają ochronę zarówno przed wyjazdem (ubezpieczenia od rezygnacji z podróży), jak i w trakcie wyjazdu (ubezpieczenia turystyczne). - To wraz ze skróceniem okresu wyprzedzenia potwierdza naszą tezę - Polacy nadal podchodzą do podróżowania ostrożniej, co nie oznacza, że popyt jest mały. Po prostu podróżujemy inaczej- podsumowuje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl